キースホンドの部屋

オランダ原産のモコモコ・フワフワの犬 「keeshond」のリオとジェイドの日記だよ!

Entries

スポンサーサイト


2010 KSRF Nominees Jiggs Dagastino

何度となくYoutubeで見かけたことのある子でしたが、ようやくレスキューエピソードを
読むことが出来て、そうだったんだ~と改めてヴィデオを見てしまいました。
レスキューされた推定年齢は13歳くらいとのことです。

Jiggs_Dagastino

1匹の犬の存在がこんなに大きく私の生活を変えてしまうなんて思いもしませんでした。
4月22日のことでした。私はミッドサウスキースホンドレスキューのグレッグさんに電話をいれました。「隣人が引っ越すようなんですが、どうやら犬を残して行くみたい」だと・・

グレッグさんは犬を確認しにやって来ました。その犬の名前はジッグスということがわかりました。
家族は何年も病院へ連れて行っていないはずだから、きちんと必要な診察を受けていないと思うとも伝えました。フィラリア予防などもしていない、ただ庭の飾り物として飼っているだけだとも・・

私の家族はジッグスの引取りを承諾してくれました。とても可愛く優しい子で、素晴らしい子でした
。グレッグは念のためフィラリア感染の確認をするようにと私の家族に伝えてくれました。私もグレッグもケアーがされていないことから、もしかしたら感染しているかもしれないと不安で一杯でした。
でも、まるで奇跡的に感染はしていませんでした。

また、何年間も手入れをされていなかった毛の状態も見るべく、グレッグはレスキュー専門のトリマーさんにも予約を入れてくれました。酷い状態でしたので、毛は刈られましたが。3時間後にはまるで別犬になり戻ってきました。次は病院での健康診断です。少しコレステロール値は高かったのですが、他は心配なかったことも奇跡だと思います。

ようやく世話をされてこなかった可哀想な犬から大切な家族として迎えいれられたジッグス。
レスキューされてから3週間、温かいベッド、愛情、アテンションに恵まれて新生活を始めたジッグス。新しい兄弟とも仲良く過ごすことが出来ました。

ジッグスは愛され、大切にされて私達と8ヶ月という短い期間ではありましたが過ごすことが出来ました。

2007年11月24日、ジッグスは私の腕の中で息を引き取りました。最後の息が途絶える時、私はジッグスの額にキスをしました。天使達に囲まれて、迷うことなく神の元への旅路を安全にできる様にと・・

それから1年後の11月25日のことです。

歌手のマリア・デインさんから素晴らしいプレゼントを頂きました。マリアさんは私とジッグスのことを書いた「エンジェル」という素敵な歌を作ってくださったんです。

その日の午後、マリアさんから電話が入りました。本当に心のきれいな持ち主の方でした。
マリアさんのお話では、お母様がジッグスの絵を描いて下さったというのです。今では私の部屋に飾ってあるので、毎日ジッグスの顔を見ることが出来ます。素敵な歌と絵のお陰で心の中にある悲しさも少しは癒されます、そして本当に何よりの素晴らしい贈り物だと感謝しています。

その歌は2009年5月6日にリリースされました。私のジッグスの歌が世界中の人に聞いてもらえるなんて嬉しいです。どれだけジッグスが私にとってかけがえのない存在だったのかもきっとわかってもらえると思います。





I have seen Jiggs's videos on Youtube for many times, at that time, I did not Jiggs was rescued Keeshond. I am now sure that Jiggs had such a wonderful memories with him.

Jiggs_Dagastino

Male
Rescued at around 13 years
At the bridge at around 13-14 years
Favorite thing: Ariel!
Ariel Dagastino, Memphis, TN

Little did I know that one particular dog would change my life forever. On April 22, I called the Mid South Keeshond Rescue to let them know that my neighbor had a Keeshond in his backyard. My neighbor was planning on moving, and the dog wasn’t going to go with him. Grigs from MSKR came and looked at the dog, who was named Jiggs. I relayed to Grigs that Jiggs had not had any vet care, no heartworm preventative and had been left to be a lawn ornament for three plus years.

My family agreed to foster Jiggs, and it was instant love! Jiggs was the sweetest and most loving dog that I have ever had. Grigs asked my family to take Jiggs to get his shots and heartworm status checked. Both Grigs and I feared that he would have heartworms since he had had no preventative. Miracle number one happened, and he was heartworm negative.

Grigs set up an appointment for Jiggs’ coat to be dealt with after being neglected for so long. Jiggs was taken to the rescue groomer and three hours later, his coat was shaved and he looked like a completely different dog. That was miracle number two. Jiggs was sent to the vet to do have a full senior panel done and he had slightly elevated cholesterol and little else to be concerned about. Jiggs had made the transformation from neglected yard ornament to a much loved and adored family house pet.

Within three weeks of rescue, Jiggs had received the greatest gift of all…to belong and that was miracle number three. Jiggs was overdosed on love, attention, treats, nice warm beds and anything else a senior dog would want. He got along perfectly with his new fur siblings and everyone was one big happy family.

Jiggs was blessed and loved for 8 months after his rescue. He passed away November 24, 2007 in my arms surrounded by the ones that love him. I kissed him on his head right before he passed to make sure his angel wings sparkled and could be seen by all.

On November 25, 2008, a year and a day after Jiggs’ passing, I got the most incredible gift from a musician named Maria Daines. She wrote a beautiful song, Angel, about my baby boy Jiggs and me. Then later that same day, I got a phone call from Maria; she is a true angel who is loved by many and has a huge heart. Later that week, I was told by Maria that her mother Mary Coe had painted a beautiful painting of Jiggs. The painting now hangs on my wall and I see it every day. Both the song and the painting have helped my heart heal my heart and both gifts mean so much to me.




May 6, 2009, Maria Daines released a new CD and Jiggs’ song is on it. Now the whole world can hear my baby’s song and see how much he was loved and treasured by so many people.


スポンサーサイト

*Comment

Comment_form

管理者のみ表示。 | 非公開コメント投稿可能です。

*Trackback

トラックバックURL
http://keeleojay.blog64.fc2.com/tb.php/2339-38d0ba34

左サイドMenu

Keeshond Rescue Support

詳細はMarket of Keeshondへ♪ チャリティー開催中
- Information -

Market of Keeshondから新商品が出てるよ! 詳しくはMarket of Keeshond にて!

-- E N D --
.

Keeshond Community

Keeshond Rescue&Adoption♪ PM kees Keeshond Community Logo KSRF 2013 calendar

Keeshond Scruffy the legend

Recent posts

  • スポンサーサイト
  • 2010 KSRF Nominees Jiggs Dagastino
  • --年--月--日 (--)
  • --時--分--秒
  • この記事にはコメントできません。
  • この記事にはトラックバックできません。
  • 2009年11月12日 (木)
  • 14時30分38秒
by AlphaWolfy

僕達の足跡

右サイドメニュー

Leo's B.D Sept.09, 2002

Jade's B.D Jan.18, 2004

遊びに来てくれたお友達

僕達のお部屋 Category

僕達のお気に入り Our favorites

** Links **

