キースホンドの部屋

オランダ原産のモコモコ・フワフワの犬 「keeshond」のリオとジェイドの日記だよ!

Entries

スポンサーサイト


2010 KSRF Nominees Luie Ware

Luie Ware photo

私と主人のフランクは結婚して43年になり、その間の40年間に7匹の犬を育ててきました。まず、最初に一目ぼれしたのはセントバーナードでしたが、のちにもう少し小柄な犬を選ぶようになってきました。色々と話をしたり、獣医の先生の意見などを考慮した結果、キースホンドを飼うことにしました。
キーシャとシエラというきれいな女の子でした。

ルイが迷い込んでやった来た時、一体どこからやってきたんだろうと思っていました。
神様が連れて来たのかしら?それとも隣人が置いていったのかしら?

我が家では犬は2匹までというルールがあったので、この子に「おうちへ帰りなさい」と何度も言い聞かせていたんです。近くの住人は我が家のキースホンドが庭から逃げたと思っていたようですけれど。

我が家には既にキースホンドが2匹も居るし・・・この可愛いパピーちゃんを一体どうしたらいいんだろうと、悩んでいました。とにかく私は新聞に広告を載せることにしたのですが、何の連絡もありませんでした。
私たちはこの子を獣医さんに連れて行き、飼っている犬たちに移るような病気がないか調べてもらうことにしました。

我が家には犬は2匹まで、だからもう1匹は飼えない・・自分にそう言い聞かせていました。でも、去勢までさせて先生に確認したところ、おそらく9カ月から12カ月くらいの年齢だろうとのことでした。

そして、ルイは結局我が家の子になりました。

この子は今までどこで育ち、どんな生活をしてきたのだろう・・常に考えていたんです。

毛は汚れ、絡みついた毛は刈らなくてはいけませんでしたが、ノミやダニは居なかったので、おそらく誰かに飼われていたのでしょうね。室内飼いではなかったのでしょうが。

時間はかかりませんでしたが、何一つ芸を知りませんでした。木製の床で歩くことも出来なかったんです。しつけもゼロ状態でした。でも、性格は静かで呼べば来るし、可愛い子でした。
キーシャやシエラとも仲良く出来ましたし、誰にでも好かれる子でしたね。

おもちゃで遊ぶことも知りませんでした。でも、パンツオンファイヤーは大好きで、雪の上を歩いたり、遊んだりすることも大好きな子なんです。リードをつけて歩いたことがなかったらしく、初めてリードをつけてお散歩をしたときは本当に大変でした。フレックスリードが伸びる限り全速力で走り、伸びきったら急いで戻ってくるの繰り返し・・・

全速力で走るものだから、疲れきってしまい途中で座り込んでしまいました。立ちたくないと拒否をするので、仕方なく体を起してあげたりもしました。そしてまた同じことを繰り返しをするんです。
とうとう私もルイもヘトヘトになり、芝生の上で体を休めたりしました。

でも、そのうち外に行くことはお散歩でも、ドライヴでも楽しいことだと認識し始めたようでした。ルイは一緒に居ることが大好きで、車の中でもいい子にしていました。

ルイは1998年9月に私たちのところにやってきました。
そして、2008年の11月、推定11歳で天国へ旅立ちました。

レスキューグループからレスキューした子ではありませんでしたが、ルイが私たちを救ってくれたのだと思っています。

Luie Ware photo

The Ware family, Frank and I have been married 43 years and have had 7 dogs is about 40 of those years. St. Bernards were our first loves, and then we needed something smaller, so after much discussion and a visit to our vet, we settled on a keeshond.

We had 2 beautiful girls, Keesha and Ciarra, when came this boy, where did Luie come from?
We have no clue; he was just brought to us by God and delivered by several neighbors one day. I kept telling him to go home (not knowing at the time, this was his home).

Everyone in our neighborhood thought “our” dog got out of our yard. Here we have this beautiful, sweet puppy and what to do with him? I placed an ad in the newspaper, Lost Dog Registry and received NO calls. We took him to our vet to be sure he didn’t have parasites or disease that would affect our girls.

We COULD NOT have 3 dogs, that was the rule and we didn’t need another dog. But, there he was, we had him neutered, the vet thought he was 9-12 months old and he became our “guy”.

His past has always been something we would loved to know, he was dirty, clumps of hair had to be cut off, he had no ticks or fleas, so someone had cared for him, but obviously always outside, he didn’t know about treats (that lesson didn’t take long to learn), couldn’t do steps or walk on wood floors, not house trained, but he was gentle, came when called, sweet, loveable and got along with our girls and those eyes.

He could charm anyone with just one look. He never knew how to play with toys, but did “pants on fire” and loved to walk and loved to play in the snow. Oh, he had never been on a leash and the first time we tried to “walk” him was a real experience. He was running full speed to the end of the leash forward then back. Would just lie down and refuse to move, I would pick him up and get him on his feet, then we would start the “end of the leash” trick again. This was done for about 10 blocks, then we both had to sit in the grass and rest.

He soon realized that it was fun to go, whether walking or riding. Luie loved to be with us and would wait patiently in the car. He came to us in September of 1998 and left us November 2008 around the age of 11. Frank and I didn’t “adopt” him through a rescue group, but he rescued us.

スポンサーサイト

*Comment

Comment_form

管理者のみ表示。 | 非公開コメント投稿可能です。

*Trackback

トラックバックURL
http://keeleojay.blog64.fc2.com/tb.php/2346-d6bf1625

左サイドMenu

Keeshond Rescue Support

詳細はMarket of Keeshondへ♪ チャリティー開催中
- Information -

Market of Keeshondから新商品が出てるよ! 詳しくはMarket of Keeshond にて!

-- E N D --
.

Keeshond Community

Keeshond Rescue&Adoption♪ PM kees Keeshond Community Logo KSRF 2013 calendar

Keeshond Scruffy the legend

Recent posts

  • スポンサーサイト
  • 2010 KSRF Nominees Luie Ware
  • --年--月--日 (--)
  • --時--分--秒
  • この記事にはコメントできません。
  • この記事にはトラックバックできません。
  • 2009年11月14日 (土)
  • 12時00分06秒
by AlphaWolfy

僕達の足跡

右サイドメニュー

Leo's B.D Sept.09, 2002

Jade's B.D Jan.18, 2004

遊びに来てくれたお友達

僕達のお部屋 Category

僕達のお気に入り Our favorites

** Links **

